Radīt interaktīvu, personalizētu piedāvājumu ir viena no skaistumkopšanas mazumtirdzniecības nozares prioritātēm. Sekojot trendam, arī smaržu tirgū ienāk jaunas tehnoloģijas.
Viens spēlētājs uz skatuves ir Londonas kompānija „Odore”, kuras darbība grozās ap smaržu paraugu izsmidzinātāju, ko var novietot lielveikalos vai specializētajos veikalos, kā arī viesnīcās un restorānos.
Ierīces pamatā ir vienkāršs priekšnoteikums: patērētāji dalās ar personīgajiem datiem apmaiņā pret bezmaksas smaržu produktu paraugiem.
Viss process tiek veidots pēc iespējas vienkāršāks, lai veicinātu patērētāju dalību. Dibinātājs Armans Mehta teica, ka atbildēt uz dažiem ātriem jautājumiem ierīces lietotājam nevajadzētu aizņemt vairāk kā 20 sekundes.
Mehta piebilst, ka koncepcija atbilst mileniāļu pieprasījumam pēc interaktīvās mazumtirdzniecības.
“Mēs redzējām, ka smaržu nozarē notiek šī lielā digitālā transformācija, un bija nepieciešamība pēc jaunām tehnoloģijām un jauns veids, kā sadarboties ar millenium paaudzi,” viņš saka.
Digitālo tehnoloģiju interaktīvā daba, šķiet, piedāvā skaistumkopšanas spēlētājiem abpusēji izdevīgu situāciju: viņi var atbildēt uz patērētāju pieprasījumu pēc šķietami autentiskas mijiedarbības ar zīmoliem, vienlaicīgi apkopojot datus par mērķauditoriju.
“Daudz vairāk nekā paraugu dozators, tas ir reāls pētniecības un mārketinga instruments, kas vāc datus, lai izveidotu bagātīgus klientu profilus,” Mehta paskaidro.
Lai gan „Odore” dispenseris ir jauns sāncensis uz skatuves, citas līdzīgas interaktīvas tehnoloģijas ietver sevī automātiskus spoguļus, kas ļauj digitāli uzklāt dekoratīvo kosmētiku, piemēram, aplikācijas kā L’Oreal “MakeUp Genius”, kas piedāvā līdzīgu funkciju, un virtuālie asistenti (čatboti), ko uzņēmumi un zīmoli izmanto sociālajos medijos.
Nudien, kosmētikas zīmoli ātri integrē virtuālās realitātes jeb VR iespējas, ko piedāvā tādas tehnoloģiju kompānijas, kā, piemēram, Perfect365, YouCam, ModiFace un Meitu, lai patērētāji varētu praktiski izmēģināt produktus komfortablā veidā, izmantojot savu mobilo tālruni.
Šo tehnoloģiju veidi ir vērsti uz to, lai piedāvātu patērētājiem vairāk pieredzes un iespēju iesaistīties, vienlaikus nodrošinot zīmolus ar ieskatu un datiem, kurus var izmantot citās uzņēmējdarbības vietās.